Slide_8

Slide_8

Slide_9

Slide_9

Slide_6

Slide_6

Slide_4

Slide_4

Slide_7

Slide_7

Slide_2

Slide_2

Slide_5

Slide_5

Slide_3

Slide_3

Slide_1

Slide_1

Macau GP 2010

17.11.2010

Dneska to byl první den, kdy jsem se cítil opravdu odpočatě a dobře. Ráno jsem vstal v devět hodin, vlítnul jsem do třetího patra, kde máme restauraci a zadarmo jsem se tam nacpal. Dal jsem si snídani o třech chodech a přelil jsem to několika kafema a pomerančovým džusem. Na sladké už jsem nějak neměl žaludek, nebo spíš místo v něm. Po snídani jsem si dal ranní sprchu a hned potom jsme vyrazili s teamem do paddocku. Managera teamu P.Reada jsem ještě neviděl. Prozatímní složení teamu je : Spyder-mechanik Dava Johnsona a potom je tam Neal a Carl,to jsou moji mechanici. V paddocku už bylo hodně rušno a všichni makali buďto na autech a nebo na něčem co souvisí s paddockem (autaři lepili plasty co rozbili někde předtím, formule měli technickou kontrolu a auta taky). Motorky jsou v zadní části paddocku a zabíraj asi 6 boxů. Tak dvě hodiny jsem v boxech povykládal s kamarádama od motorek co znám z Irska a Anglie, probrali jsme trať a všechno co se Macau týká a pak jsem si nechal od Spydera vysvětlit včechno, co jsem potřeboval vědět o motorce, na které pojedu. Začali jsme u tlačítek na levém řídítku, protože jsem ještě nikdy neměl možnost něco takového vyzkoušet. Je tam šest knoflíků :červenej je na zrušení veškerých nastavení elektroniky a vrátí se vše do základního nastavení, žlutej je omezovač na 60kmh do pit lane, zelený je na výběr mapy, dva modré jsou na kontrolu trakce která má 11 možných stupnů na nastavení a konečně černý a na ten jsem zapoměl a už nevím na co je (bylo toho nějak hodně). Motorka umí opravdu věci. Je vybavená elekronikou Motec(což je to nejdražší na trhu) a stojí na 16,5 palcových ráfcích zn. Dymag. Podvozek je komplet Ohlins a přední vidle jsou ala WSBK.

R1čka má taky datarecording a telemetrii. Zadní kyvka je samozřejmě kitová a umožňuje rychle vyndat zadní kolo, takže endurance s brzdičem dole.

Samozřejmostí je rychlořazení zn.GP. Stupačky YEC integrovaná nádobka na brzdovku v zadní pumpě. Zvětšená nádrž a komplet svody Akrapovič. Motor disponuje neuvěřitelnými 220 koňkými silami. Za jízdy si můžete vybírat z několika map a balancujete mezi 200-220 k. Je to superbike jako hovado! Po seznámení se s motorkou jen tak letmo jsem se šel s teamem provětrat na PR akci, která se konala v místě zvaném Fishermans Warf (něco jako Disneyland).

Co Vám budu povídat spousta novinářů, fanoušků a focení jako o život. Potom následovalo pár soutěží pro pobavení obecenctva, kterého se účastnili jak motorkáři tak i jezdci WTCC a formule. Asi nejznámější tam byl A.Farfus,Tarqiny a třeba Huff. A když už diváci byli dostatečně potěšeni skotačením jezdců, rozhodli jsme se udělat si výlet do největšího kasina Venetian na světě. Tam jsem si opravdu připadal jako v nekonečném šílenství, kde se prolíná kasino s obchodní galerií a je to vše okořeněno golfovým hřištěm o devíti jamkách na střeše celého toho blázince. Asi největší překvapení pro mě bylo, když jsme se v třetím patře doslova přenesli do Itálie a s otevřenou pusou jsem sledoval čínského gondoliéra, který kolem mě proplul i s lidma na gondole po uměle vytvořeném bludišti vodních kanálů, a to vše doprovázel hlasitým zpěvem písně Santa Lucia. To jsem opravdu už neunesl a musel jsem se smát. Kasino Venetian zaměstnává 60 000 zaměstnanců a pyšní se eskalátory, které se jako nikde na světě vynou do půlkruhu. V komplexu najdete mimo jiné víc luxusních butiků než má celej nový smíchov nebo letňany dohromady. Je tu samozřejmě i hotel, který čítá snad tisíce pokojů. Výhodou v Macau je určitě i to, že z jakéhokoliv hotelu jezdí pravidelná linka autobusu a vozí vás zadarmo z hotelu do kasina a zpět. Po náročné prohlídce tohoto megasídla jsme se vydali busem do našeho hotelu Rio, kde jsou ubytováni včichni jezdci GP, abychom stihli rozpravu s jezdci, která se konala opět ve Fishermans Warf. Na místo jsme dorazili jak jinak než busem a vyslechli si krátkou rozpravu s jezdci, která je povinná a ten kdo se jí nezúčastní, tak prostě nejede a to by si měli vzít k srdci pořadatelé i jezdci u nás doma. Zabralo nám to 15 min a dozvěděli jsme se pár drobností, co jsou speciální hlavně v Macau. Po rozpravě jsem si ještě skočil do kasina Sands na dvojitého Chessburgera, protože můj žaludek nějak ty nudle už nechce a za svíčkovou s knedlem bych vraždil. Takže to nejlepší co se tu dá, je právě Mekáč, což je dost hrozný. Ono to není jen o tom...chessburger mě stál 16 hk dolars a to je paráda. Kdybych si chtěl dát steak třeba v hotelu, tak by mě stál asi 150hk dolars a na ulici se to jídlo čínské nedá jíst. A steak bych si na ulici nedal, to by byl moc velkej risk.

Po výborném burgru jsem si dal procházku do Hotelu pěšmo. Ono tady je všechno celkem blízko, ale je to džungle a spleť silnic a nadsilnic, podchodů, takže se člověk lehce zatoulá a zratí. Dopravu tu samozřejmě ztěžuje i ohraničená trať závodu,po které sice jezdí auta, ale chodec musí najít podchod nebo jinou trasu, aby se dostal na místo určení. Hodně mě překvapilo, jak hodně málo lidí tu mluví anglicky. Ani taxikáři neumí ani slovo, a když někam jedete, tak vyndaj z kastlíku menu jako v hospodě a vybíráte si, kam to vlasně bude.

Tak to je asi všechno, více toho už asi nedám protože musím už do postele. Rychle ještě proletím internet a zítra ráno v 5 vstávám a v 7:30 je moje první jízda na okruhu i na motorce, tak mi držte pěsti!

Macau GP 2010 Macau GP 2010 Macau GP 2010
Macau GP 2010 Macau GP 2010 Macau GP 2010
Macau GP 2010