Slide_8

Slide_8

Slide_9

Slide_9

Slide_6

Slide_6

Slide_4

Slide_4

Slide_7

Slide_7

Slide_2

Slide_2

Slide_5

Slide_5

Slide_3

Slide_3

Slide_1

Slide_1

Raketový simulátor

16.4.2010

Jak už nejspíš víte, kdo si zakoupil letošní dubnové číslo MOTORÁJe 2010, vyšel článek  o PRVNÍM TESTU v ČR s Indim za řídítky BMW S 1000 RR. V tomto čísle bohužel díky tiskařské chybě nebyla správně otištěna část článku Raketový simulátor (cesta na mostecký okruh). Aby jste nebyli tak úplně zklamaní, v následujících řádcích je část chybějícího textu o německém kladivu BMW S 1000 RR...

...rychle naskakuju do sedla a vyrážím směr mostecký okruh, kde už se na mě netrpělivě čeká.

Je vidět, že motorka nepochází ani z Itálie, ani z Japonska, a tak působí dojmem velkého stroje, ale rozhodně ne mohutného. I přes mojí malou tělesnou schránku jsem se uvelebil raz dva a zkonstatoval, že motorka je na rozdíl od jiných supersportů vcelku nízká, což vůbec neznamená, že se na ni neposkládá dvoumetrový chlap....naopak. Váha, která je s náplněmi pár kilo přes dvě sta (přesněji 204 kg), je dobře rozložená a motorka tak vůbec nevyvolává pocit těžkopádnosti.

Jak se dá očekávat, volím ihned ze startu režime RACE a kamžitě si BMW získává můj respekt, se kterým pak řídím motorku celý den. Do první zastávky na čerpací stanici se stále seznamujeme a vyříkáváme si pravidla. Potom už opravdu na nic nečekám a řádně zatopím BMW pod kotlem. Sotva jsem se ale rozjel, už jsme stál v padocku mosteckého autodromu. Motorka letí jako z praku a neměl jsem daleko od pocitů, co musel mít Baron Prášil na dělové kouli. Chápu a oceňuji přítomnost systému Race ABS, který funguje naprosto excelentně. Zezačátku jsem brzdy mačkal jen tak zlehýnka, decentně, aby se ,,neřeklo", ale postupně jsem přitvrdil až jsem se přistihl, že na pedál zadní brzdy šlapu jak v autě a přední brzdu zběsile mačkám jak posilovací kroužek. Až na rychlé zpomalení se naprosto nic neděje. Motorka se ani nehne ze své stopy, zadní kolo nešaškuje a přední se taky nikam nechystá, a to i když jsem nejel  na zrovna čistém povrchu. Pokud i současně rychle podřazuji, o plynulost se stará elektronicky řízená antihopingová spojka. Při akceleraci jsem si připadal jako kosmonaut na raketovém simulátoru, který brzo ztratí vědomí, protože razance, se kterou reaguje motorka na přidání plynu, je opravdu velká a než jsem stihl v duchu spočítat rychlosti které řadím, tak už jsem byl na limitu digitálního rychloměru (299 km/h).

Raději jsem se rozhodl, že zrychlení odzkouším až v bezpečí motodromu a po zbytek cesty jsem si vychutnával pohodlí, které bývá strojům BMW obvykle vlastní, i když u supersporta bych to nijak neočekával. Snažil jsem se držet na hranici zákona a vůbec jsem se nenudil. Mezi vesničkami jsem si přepínal mapy a odzkoušel si je všechny v praxi. Je fajn, že to jde v pohodě i za jízdy, ale nakonec šipka stejně zůstala směrem k režimu RACE. Když už mě nebavilo měnit módy, tak jsem si liboval, jak je motorka i na cestu příjemná a nevyžaduje vysoké otáčky na pomalou rychlost. Na šestý rychlostní stupeň se dá jet klidně padesátkou a když je nutné zrychlit, není potřeba řadit. Motorka jde ochotně za plynem i v nízkých otáčkách a nereaguje třeba škubáním. Sportovně založený jezdec, který i rád cestuje si s touhle motorkou opravdu porozumí.

Osobní pohled: na odzkoušení jsem měl jeden den, kdy jsme absolvoval cestu z Prahy do Mostu a zpět a tři necelé půlhodinky na okruhu a dohromady najezdil 700 Km. Škoda, že jsem nemohl ještě vyzkoušet plný závodní režim, ale na první zkušenost to snad ani nebylo třeba, i když BMW v driftu bych si rád zažil. V provozu jsme byli okamžitě kamarádi a BMW mi dávalo najevo, že mě v případě nečekaného problému podrží. Kdybych jí měl v garáži, určitě by nestála v koutě :-)

BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR